La Nostra Missió

2Rapitenques Around The World és el projecte amb el qual volem cumplir el nostre somni de viatjar al voltant del món. Tenim el propósit de descobrir altres cultures i apropar-les al poble rapitenc. La nostra filosofia és aprendre de tot allò que ens trobarem i a la vegada compartir la nostra idiosincràsia. Creiem firmement que és necessari viatjar amb una actitud oberta, amb toleráncia i solidaritat per a culminar el nostre objectiu. (Vane ¡ Eva)

viernes, 8 de mayo de 2009

USHUAIA- El fi del mon

Nota: Bueno… com heu pogut veure tots… amics, família, seguidors i gent que mos ha trobat pel carrer… YA ESTEM AQUÍ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Si, en molta alegria hem tornat a casa a tornar a abraçar a tota la nostra gent!!
Si, també sabem que el blog el tenim una mica atrassat… i demanem perdo a tota la gent que ens segueix…la connexió a Internet a molts llocs de Sud Amèrica era molt lenta i baixar les fotos molt complicat així que s’ha anat acumulant la faena! Però ara des de casa seguirem actualitzant-lo , contant-vos les nostres experiències del final d’Argentina, Bolívia i Perú. Així que atents al blog eh!! Que seguirem publicant entrades i fotets pa que poguéssiu viure i recordar amb nosaltres el nostre viatge.
Gracies a tots pel vostre suport!

Després d’impressionants glaciars, montanyes, caminates, pluges i dies en tenda de campanya vam arribar a Ushuaia.

Ushuaia, en Tierra de Fuego, al sud de la Patagonia Argentina es la ciutat més austral del mon. Es la ciutat mes al sud del mon... es diu que es la ciutat del fi del mon... un espai on la terra es troba amb el mar, muntanyes, boscos i glaçiars.

El nom Ushuaia ve de la llengua Yamana que parlaven els antics arborígenes de la zona fa milers d’anys i significa “Badia que penetra cap a ponent”.

Ushuaia t’ofereix moltes excursions en bot pel canal de Beagle així com el viatge amb el tren del “Fin del mundo”.
Aquest tren es una línea ferroviària que utilitza locomotores a vapor. Va començar a funcionar al 1909 com el tren dels presidiaris i després una empresa va decidir tornar-lo a fer funcionar com ara el famós Tren del Fin del Mundo. L’antic “Tren de los Presos” transportava principalment roca, llenya i arena. El tren va funcionar fins el 1952 i després va estar parat fins 1994 on es va reconstruir per als turistes amb tota mena de luxes... en menjador i xampany! El tren fa una ruta pels voltants d´ Ushuaia i passa pel Parc Nacional Tierra de Fuego.

Tant l’excursió del tren com les excursions amb vaixell per veure els pingüins o els llops de mar i les illes del voltant son caríssimes!!! Així que el típic motxilero com nosaltres passeja per la ciutat i visita el parc Tierra de Fuego o puja caminant al glaçar Martial per tindre unes vistes panoràmiques de la ciutat i del canar de Beagle.
I això vam fer nosaltres.... vam passar 3 dies a Ushuaia gaudint dels seus carrers, la badia i la guitarreta del Guille, que amb les seves cançons “maxfines” alegrava les nits a l’hostal. Vam pujar al glaciar Martial i vam anar a fer una caminata pel parc Tierra de Fuego.

El glaçar Martial, es veu a simple vista des de qualsevol punt de la ciutat. Es pot arribar be caminant o en telecadira. Durant els mesos d’hivern funciona com centre d’esquí però a l’estiu esta obert per fer caminates.

Una vegada arribes dalt tens una vista de 360 graus de tota la ciutat i la badia. Més que pel glaçar en si, el trekking val la pena per la vista que es gaudeix allà dalt!! Molt xules!!

I ademes la caminata va ser súper divertida... amb l´ humor “poc suc” del James i el Guille junts!! Mareta meuaaaaaaaaaaaaaaa quins xistes mes dolents!!! Com podien riure tant a xistes tant dolents!!!!!!!!!!! Jajajajaja

Pero la veritat es que entre xiste ,cançoneta i joc el trekking es va fer curt....

Al dia següent vam decidir anar a visitar el Parc Nacional Tierra de Fuego. Aquest, a les afores d´ Ushuaia esta obert per fer diferents caminates si no decideixes agafar el tren. Aquest parc esta situat a l’extrem austral de la cordillera dels Andes. Un parc bonic amb llacs, vegetació i fauna... sobretot cavalls que habiten allí...

La sensació que vam tenir després de la nostra estància a Ushuaia, i una vegada mes us diem que us contem la nostra experiència i opinió i que pot ser diferent a la d’un altre que hagi anat amb unes altres condicions, es que després de viatjar per tota la Patagonia i veure impressionants glaciars i muntanyes pel camí... Ushuaia es bonic però no te res molt impressionant.
Es la fi del mon, i això fa a aquesta ciutat especial, però si no tens els diners per fer totes les excursions amb vaixell o amb el tren, la ciutat te poc que oferir per fer pel teu compte. Alguns viatgers reclamen que realment no es el fi del mon perquè hi ha una illa mes avall, que de fet perteneix a Xile, que seria literalment el lloc mes al sud del mon, però Ushuaia es la “ciutat” mes al sud i per això allò de la ciutat del fi del mon però no el lloc en veritat.

Una vegada mes tornem a recalcar que, no nomes es el lloc que visites sinó l’experiència en si .... i la veritat es que l’alegria i connexió de la gent en la que vam viatjar va fer que fossen 3 dies de rises, complicitats, sopars, passejos i xerrades que mai oblidarem.

Gracies a Guille, James, Idioia i Sergio que van fer que les estrelles d´Ushuaia brillessin en tota la intensitat del pol sud.

Per aquells que algun dia vagin a Ushuaia una de les coses més emocionants que es poden fer es fer un viatge a l´ Antàrtica!!! Si si... com ho sentiu!!! Natros ni pensàvem que es pugues anar com a turista però si!!! La qüestió es tenir uns 5000$ dòlars americans preparats i au... a embarcar-se!!

De fet estàs al punt mes prop d’anar al polo sud no? Es tracta d´un viatge en creuer d’uns 10 dies de duració.
Un creuer que navega les gelades aigües polars des d´ Ushuaia a l´ Antàrtica. El vaixell passa pel famós canal de Beagle i per diferent illes on es poden apreciar pingüins i llops marins. Una vegada ben arribat al pol sud , es visita la, casi circular, península Antàrtica durant uns 4 dies. Un desert de neu i gel de 14 milions de kilòmetres quadrats on habiten no nomes pingüins sinó també aus marines, foques, balenes i orques.

Aquells que ho han fet afirmen que es una experiència impressionant!!! La cosa es que a no ser que agafes una oferta d’última hora una mica mes barata, el preu es d’uns 5000 $ dòlars americans no es per a tothom.
Així que natros ho deixem per una altre viatge però potser vatros us animeu algun dia no???

I amb aquesta gelor de l´Antarica us deixem ara per anar-mo´n cap a la capital argetina... Buenos Aires que venim!!!!!!!!!!!!!!

Us seguim contant la nostra adventura.....

Una abraçada enorme a tots!!