La Nostra Missió

2Rapitenques Around The World és el projecte amb el qual volem cumplir el nostre somni de viatjar al voltant del món. Tenim el propósit de descobrir altres cultures i apropar-les al poble rapitenc. La nostra filosofia és aprendre de tot allò que ens trobarem i a la vegada compartir la nostra idiosincràsia. Creiem firmement que és necessari viatjar amb una actitud oberta, amb toleráncia i solidaritat per a culminar el nostre objectiu. (Vane ¡ Eva)

sábado, 25 de octubre de 2008

Port Douglas i Cape Tribulation

Ho teneim tot ben lligat,cotxe alquilat i maletero a rebentar...no ens feia falta de res...aixi vam comensar l'expedicio cap al Nord de Queensland.La primera parada Port Douglas.

Durant el trajecte vam anar per una carretera que vorejava la la costa nordest d' Australia coneguda mundialment per estar enfront de la Gran Barrerra de Coralls(Great Barrier Reef)

La Gran Barrera de Coralls (Great Barrier Reef) es l' escull(arrecife )de coralls mes gran del mon. Aquest esta situat al Mar del Corall,i s' exten sobre uns 2600 kilómetros de longitud, es veu que fins i tot es pot apreciar des de l' espai i es diu que es l' animal viu mes gran del mon!!!

El primer explorador europeu que va divisa la Gran Barrera de Corallva ser el Capita James Cook al 1768 quan va embarrancar en ell amb el seu vaixell.Aquest capita de la marina reial anglesa tambe va ser el primer europer que descobri les Illes de Hawai!!!Se mereix que li posesem la foto!!!Si sinyor!!!

Great Barrier Reef ...Degut a la seva gran diversitat biologica,a les aigues calides i facil accessibilitat,aquest escull es visitat per milers de persones d' arreu del mon per a fer-hi submarinisme i snorkeling.

Una gran zona d' arrecife protegida pel Parc Maritim de la Gran Barrera de Coral,declarada com a Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO a l' any 1981 amb una extensio total de 34.870.000 ha.

En quan a fauna marina ,es un habitat on s' estima que es poden trobar 1500 diferents especies de peixos i 4000 de mol.luscs a mes de les 400 de coralls.

Aquest, tan preciosa a la vegada que sensible, s' ha vist afectada pel calentament global que pateix el planeta terra,ja que els coralls son molt sensibles als canvis de temperatura de l' ocea.

Amb el solet de mitja tarde vam arribar a Port Douglas i en un camping de la zona la tenda vam plantar.

Jajaja...sisi lo de la plnatar la tenda se diu facils pero n' he vam tenir un fart!!!I es qu ens va tocar una parcel.la on hi havia roca baix l' arena i les piquetes eren imposibles de clavar!!!jajaja

Pero la missio imposible...la vam arreglar...tenda mig torta-mig plantada...s' aguanta d' empeus!!!Esperem que no faigue vent ni plogue!!!!si no...al cotxe a dormir...jajaja

Nota informativa
Amics... 2 Rapitenques around the world pateixen una crisi post Asia,a Australia tot es reeeeeeeeeeeecar!!!!Ahhhhhhhhhhggggg!!!

Tot i refunfunyar una mica ,no ens quedava mes remei que anar acostumbrant-nos...enrrera queden els dinars a euro i habitacions per 2 euros...aqui el dolar australia(bucks)...te ales...com l' euro...no tens temps de treure;l del caixer i ja the l' has gastat!!!

Tot i aixo ,vam conseguir manejar-ho per buscar una excursio que ens portes tot el dia de visita a l' escull de coralls....i va ser un dia precios...solet,peixets de tots els tamanys i colors...aigues cristalines,arc de santmarti de blaus...coralls i coralls que servien d' amagatall a la gran diversitat de fauna marina que habita l'ocea.

Aixo del snorkel es molt guay pero se te queda un careto en la mascara...jajaja
Epi i Blas...

Mai a la vida haviem estat tan envoltades de peixets...i una vegada dalt al vaixell vam veure tiburons!!!!No eren molt grossos pero impresionavem...que d' estos a la Rapita no n'hi ha.Natros acostumbrades als llobarros i a les sardines...pos veure un tiburonet impresiona...jajaja!!!

Al dia seguent vam decidir anar a explorar el Parc Nacional de Daintree om esta Cap de Tribulacio( Cape Tribulation).

Cape Tribulation es una elevacio natural que sobresurt al Mar del Coral .

El bosc humit mes gran D' australia i el mes antic d' arreu del mon. Un ecosistema i microclima sense rival en tot el mon, llar de moltes especies de mamnifers,aus,reptils,papallones...i es que tindrieu que vore les formigues...son enormes...i piquen...jajaja...i es que a Australia los animalets no son de broma...en qualsevol moment ten surt algun d' estos que no havies vist mai en la vida...raros raros de veritat!!!jajaja

La veritat es que vam tenir un dia plujos,no vam acavar de poder disfrutar de les platges i es que en moltes d' elles no et pots banyar perque hi han cocodrilos....aaaaahhhggg,pero si del passeig i de l' excursio!!!

...i si no mireu les fotos(tot i que moltes no fan justicia)...tot aquell espai salvatge a la vora del mar...espectacular!!!Selva,riu,ocea..tota una dansa natural!!!

I amb aquesta bellesa de la natura ens despedim de Port Douglas...continua la ruta del quarteto...next stop...Townsville..des d' alli os continuem contant amics...

Amics...entreu i mireu...mes fotos!!!No vos les podeu perdre..copie i pegueu link!!!