La Nostra Missió

2Rapitenques Around The World és el projecte amb el qual volem cumplir el nostre somni de viatjar al voltant del món. Tenim el propósit de descobrir altres cultures i apropar-les al poble rapitenc. La nostra filosofia és aprendre de tot allò que ens trobarem i a la vegada compartir la nostra idiosincràsia. Creiem firmement que és necessari viatjar amb una actitud oberta, amb toleráncia i solidaritat per a culminar el nostre objectiu. (Vane ¡ Eva)

jueves, 14 de agosto de 2008

Les platges de Sihanoukvile

Sihanoukville,coneguda pels cambodjans pel nom de Kompong Som,es el centre turistic i portuari mes important de la costa cambodjana.
La ciudat está ubicada en el bras mes oriental de la Badia de Kompung Sao, salpicada per un petit arxipelag constituit per les illes Rung, Sanloem y Koun.
La veritat que la primera impresio que ens vam emportar en arribar a Sihanounoukville es que es una ciutat amb un "boom" turistic espectacular.La gran quantitat de resorts,bars,agencies de tours... que s' han construit en ens darrers anys deixa entreveure que la cosa no s' acava aqui...i que es a la primera linia de mar,encara mig verge, on ja s' en pot sentir l' olor a totxo i cement...aixi com a dinerets...!!!No sabem molt be qui son els responsables de totes aquestes inversions de capital,ni tan sols sabem si la majoria dels guanys que ingresa el pais amb el turisme s'utilitzen per a be tots ...o nomes per a l' enriquiment d' uns pocs...un misteri que deixen enlaire!!!No es que sigue Cambodja el primer indret del sud-est asiatic on ens n' hem fet la mateixa pregunta(Laos,Vietnam)... nomes desitgem que el govern d' aquests paisos sigui prou responsable,i s' interessi pel benestar dels seus ciutadans.Els diners atrauen als famelics de poder(ambiciosos de riqueses)que circulen amb els seus cotxes de luxe per les ciutats...pero els mes humils de la ciutadania,continuen patint gana...tota una tristesa veure aquests contrsats!!!
Pel que fa a la nostra experiencia podem explicar-vos diverses curiositats de la zona.
Al arribar a la ciutat,vam ser rebudes amb un solet espectacular que despres de 6 hores de viatge en bus va ser tot un regalet.Aixi que despres de dicidir-mos per un hostal ubicat prop de la platja,a que no adivineu que vam fer????...jajaja...rapid lo banyador i a l' aiguaaaaaaaaaaa!!!!ay que be!!!

De totes les platges que te la ciutat nosaltres estavewm a la Serendipity,una platja prou massificada de xiringuitos i de bungalows.

No podem dir que sigue una platja verge,neta i espectacular pero satisfa totes les necesitats dels turistes(extrangers i del pais) que arriven a visitarla.

Pots fer de tot,pendre el sol en unes hamaques comodisimes,fer la cerveseta pertinent per 0.50 centims d' euro,alquilar una moto d' aigua,menjar-te una parrilada de peix i marisc,fer-te un massatge,alquilar un platano-flotador... i milers de coses mes que nos vos podeu arribar ni a imaginar!!!!

Lo mes gracios del dia que vos podem contar es que tot just vam arribar en dissabte ...i ens van dir...esta nit hi ha la festa "full moon"(lluna plena).Aquest festa es coneguda a Tailandia com una de les "raves" mes espectaculars del sud-est asiatic.Nosaltres despres de sopar vam estar buscant la festa...i la vam trobar...pero molt diferent a lo que mos pensavem...i es que Sihanoukville es escollit el desti de vacances de la majoria del cambodjans...aixi que la full moon no era mes que un centenar de jovenets de Cambodja disfrutant de la cerveseta i de la musica a la vora de la mar.Si xalaven!!!jajaja!!!

Aixi que despres de veure l' ambientillo vam decidir anar a descansar.
El dia seguent es va aixecar enuvolat.Vam alquilar una moto perque voliem recorrer algunes de les platges de la zona...en especial una que sabiem que estava mes apartada i de la qual ens n' haviem parlat molt be.

Ja teniem la moto....ja la dominavem...quan va comensar a caure un aiguat que mos va deixar remullades de dalt a baix....ay quin fred!!!!
Pero tot i l' aiguat vam decidir aventurar-mos a visitar les platges...i vam comensar per la Victory beach,una platja mes propera al port...res en especial..mes xiringuitos i bungalows a primera linia de mar.
Vam decidir fer temps per a veure si parava de ploure...i vam beure-mos un COCO..uuuummmmhhh...que dolcet!!!!

Vam tenir sort i es va girar la truita...el solet es va asomar...i contentes i amb la nostra nova companyera la moto...en busca de la platja salvatge vam anar.
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuueeeeeeee!!!!Per fi la vam trobar!!!Otres beach!!!!

La veritat es que era un platja llarguisima...que comensava amb uns quants xiringuitos a peu de mar...pero en caminar una estona...et deixava una platja tranquila,salvatge,amb una aigueta cristalina,d' arena blanca...i amb uns illots just al davant....que ens van fer disfrutar d' una tarde de pau i relax!!!!Visca l' Ocea!!!!!

Per la nit vam tornar a veure la posta de sol a la platja de davant del nostre hostal...i alli va ser on vam coneixer a Moshe!!!!una persona molt peculiar!!!
A simple vista podries pensar que es un frekee que esta de vacances...pero despres es una persona d' estes que es fa d' escoltar.Resulta que el nostre nou amic de 67 anys,amb cabells llargs i barba blanca...era un psiquiatra retirat...que s' ha passat 18 anys de la seva vida vivint a Hawai.Ara aferrat al seu estil de vida completament hippi,es passa l' any viatjant i contant histories que no et cansaries d' escoltar.Moltes rises amb ell vam compartir i per si encara vos voleu sorprendre mes...ens va explicar que esta en el projecte de fer una pelicula de la seva vida...imagineus de quin tipo de persona vos estem parlant!!!!Els deu manaments de Moises...aixi es com la vol titular!!!!
Els seguents dies nos en van donar molta mes opcio mes a explorar..i es que va ploure a vots i barrals!!!!Aixi que res tarde de lectura i de relax,aixo si a la vora de la mar!!!

Per la nit despres de tanta aigua...una mica sense rumb..vam investigar...i vam descobrir un cinema...que per al dies de pluja a la ciutat esta instalat!!!!I sisi...vam decidir visitar-lo.. curiosament una pelicula que anava d' una historia emmrcada a Cambodja..City of Ghost!!!..i es que veure un film de lo que tot just estvem vivenciat va ser molt interssant!!!!
Un dia mes de platja ens quedava...i la vam poder disfrutar amb passejos per la platja i un dinaret inesperat....amics...Galeres!!!sisi..com ho sentiu...un bon grapat de gustoses galeres que ben agust mos vam zampar!!!!

Pero aqui no s' acava la historia...i es que fins i tot...ens vam depilar...jajaja...com ho sentiu...i es que les noies cambodjanes van per les platges amb tot un equip de salo de bellesa ambulant..que vols un massatge,una pedicura,manicura ...o una depilacio a l' estil cambodja...amb un fil i molta destressa..ole...tots els pels ens van treure!!!jajaja!!!Una depilacio que es molt divertida de provar!!!!
Aixi que depilades i fartetes de galeres la nostra estancia a Sihanoukville te els dies comptats...ara en direccio cap al nord!!!
Aimcs vos seguirem informant!!!!